تعهدات عمومی

  1. مشاکت کننده به هیچ عنوان مجاز به دریافت مبلغ اضافی به عنوان هزینه کارمزد پرداخت از دارنده تیکارت نیست.
  2. مشاکت کننده مجاز است در صورت ناموفق بودن تراكنش از تحويل كالا و ارائه خدمات به مشتري خودداري کند. بديهي است در صورت تحويل كالا به مشتري و عدم دريافت وجه، خسارات مربوطه به عهده مشارکت کننده خواهد بود.
  3. در صورت بروز هر گونه مشکل در روند فروش کالا و خدمات که ناشی از قصور مشارکت کننده باشد تمامی مسئولیت‌های ناشی از آن مورد بر عهده وی بوده و مشارکت کننده موظف به جبران خسارت وارده به دارنده کارت و به تبع آن به شرکت است.
  4. مشارکت کننده متعهد است چنانچه به اشتباه وجهی به صورت اضافی به حساب وی واریز شد از برداشت وجه خودداری کند و مراتب را سریعاً به شرکت اطلاع دهد. در این موارد شرکت می‌تواند بدون انجام هیچ تشریفاتی و در جهت رفع اشتباه نسبت به برداشت وجه مربوطه از حساب وی اقدام کند و در صورت برداشت سهوی توسط پذیرنده می‌بایست حداکثر ظرف مدت 48 ساعت وجه مربوطه به حساب برگردانده شود.
  5. مشارکت کننده متعهد است از فروش کالا یا خدماتی که مخالف با قوانین موجود در کشور و یا مصوبات ارگان‌های ذی‌ربط می‌باشد، خودداری کند.
  6. مشارکت کننده متعهد است صرفاً جهت خدمات مجاز که حقیقتاً انجام می‌دهد از درگاه پرداخت استفاده کند و از انجام هرگونه معاملات صوری یا شبیه‌سازی شده از طریق درگاه پرداخت پرهیز کند. در صورت وقوع پذیرنده، مطابق با قوانین و مقررات شاپرک در لیست سیاه قرار خواهد گرفت.
  7. مشارکت کننده متعهد است هر گونه تبلیغات در زمینه‌ی پرداخت الکترونیک را که به صورت ضمنی یا صریح ممکن است ذهن خواننده را معطوف به شرکت کند، با هماهنگی شرکت انجام داده و همکاری لازم در خصوص انجام تبلیغات و ارائه راهنمای سرویس همچون (پخش فیزیکی بروشورها، الصاق استند، پلاکارد و برچسب و …) که توسط شرکت صورت می‌پذیرد را بنمايد.
  8. مشارکت کننده به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند حق انتفاع از امکانات پرداخت الکترونیک (فروش از طریق درگاه پرداخت) را به غیر واگذار کند.
  9. شرکت هیچ مسئولیتی در رفع دعاوی بین پذیرنده و سایر اعضایی که در زنجیره تامین کالا یا خدمات پذیرنده دخیل هستند، ندارد.
  10. مشارکت کننده اذعان می‌دارد که مطیع قوانین حاکم بر تجارت الکترونیک مصوب شورای اسلامی، بخشنامه‌های تیکارت را رعایت نمايد.
  11. مشارکت کننده متعهد به فعال بودن درگاه پرداخت است و در صورت تشخیص شرکت در خصوص غیرفعال بودن آن، شرکت محق به غیرفعال کردن درگاه پرداخت پذیرنده بوده و پذیرنده می‌بایستی کمال همکاری را در این خصوص داشته باشد.
  12. مشارکت کننده مکلف است هر نوع نقص یا اشکال احتمالی فنی ابزار و درگاه پرداخت را به فوریت از طریق شماره تلفن‌های 91011190-051 و یا تیکت و پستیبانی در پنل به واحد پاسخگویی شرکت اطلاع دهد و موضوع را تا رفع کامل نقص فنی درگاه پیگیری کند.
  13. تسویه در روزهای کاری: تراکنش‌های انجام شده  در هر 24 شبانه روزسه نوبت انجام میگیردنوبت اول : ساعت 7:00 صبح

    نوبت دوم : ساعت 14:00 یعد ازظهر

    نوبت سوم : ساعت  18:00 عصر.

    • تسویه در روزهای تعطیل: تراکنش‌های انجام شده روی کارتخوان در هر 24 شبانه روز یک نوبت و در ساعت 14:00 روز بعد انجام می شود.

  14. مشارکت کننده متعهد است در صورت تغییر در زمینه فعالیت (صنف)، آدرس و همچنین سایر اطلاعات مندرج در صدر قرارداد حاضر یا اتمام قرارداد واحد تجاری و اتمام اعتبار مجوز کسب خود، موارد را در اسرع وقت به صورت کتبی به شرکت اعلام کند، در غیر این صورت شرکت حق فسخ قرارداد حاضر را به صورت یک طرفه دارد. بدیهی است ادامه فعالیت مشارکت کننده در حوزه جدید منوط به موافقت شرکت خواهد بود.
  15. پشتیبانی و پاسخگویی به مشکلات مشتریان پذیرنده در خصوص کلیه مسائل و موارد مربوط به کالا و خدمات بر عهده مشارکت کننده است.
  16. پذیرنده موظف است وجهه تجاری شرکت را حفظ کند.
  17. جعل یا ارائه اطلاعات ساختگی در حوزه پرداخت الکترونیکی و یا هرگونه تلاش منجر به سلب اعتماد دارندگان تیکارت از نظام پرداخت الکترونیکی کشور ممنوع می‌باشد، در صورت وقوع مطابق با قوانین و مقرارات شرکت شاپرک، مشارکت کننده در لیست سیاه قرار خواهد گرفت و شرکت مجاز می‌باشد تا از طریق مراجع قانونی نسبت به طرح شکایت کیفری اقدام کند.
  18. مشارکت کننده متعهد است تا از هرگونه تلاش به منظور نفوذ به سامانه‌های پرداخت الکترونیکی کشور خودداری کند و در صورت وقوع مطابق با قوانین و مقرارات تیکارت، مشارکت کننده در لیست سیاه شرکت  قرار خواهد گرفت. و شرکت مجاز می‌باشد تا از طریق مراجع قانونی نسبت به طرح شکایت کیفری اقدام کند.

تعهدات پذیرندگان پرداخت اینترنتی (IPG)

  1. پذیرنده متعهد می‌گردد به کلیه قوانین تجارت الکترونیک کشور و مقررات عمومی و الزامات تیکارت، پایبند باشد.
  2. پذیرنده متعهد می‌گردد هیچگونه اطلاعات حساس دارنده تیکارت را از طریق سایت خود از دارندگان تیکارت دریافت نکند.
  3. پذیرنده متعهد می‌گردد، سایت فعال و امکانات لازم جهت ارائه خدمات و کالا را دارا باشد. و امنیت وب سایت خود را تامین نمايد به نحوی که از بروز هر گونه سوءاستفاده احتمالی جلوگیری گردد
  4. تبصره1: منظور از امکانات لازم برای ارائه‌کنندگان خدمات از طریق اینترنت، کامل بودن فروش اینترنتی می‌باشد که شامل مشخصات کامل محصول، اضافه کردن محصول به سبد خرید، انتخاب نحوه ارسال و نهایتاً پرداخت می‌باشد.
  5. پذیرنده متعهد می‌گردد، درصورت رخداد موارد امنیتی مانند هک شدن سایت پذیرنده، بلافاصله موارد را به شرکت اعلام نمايد تا شرکت نسبت به غیرفعال‌سازی “کد پذیرندگی” مربوطه اقدام کند.
  6. پذیرنده موظف است، نحوه و شرایط ارسال یا تحویل، شرایط برگشت از خرید به روش‌های مختلف همچون (اعلام در وب‌سایت، تهیه بروشور راهنما و …) به منظور روشن بودن مراحل استفاده از کد دستوری فوق‌الذکر و نهایتاً پرداخت را به مشتری اطلاع دهد.
  7. پذیرنده موظف است به ارسال کالا یا ارائه خدمات فروخته شده از طریق اینترنت، مطابق توافق به عمل آمده با دارنده کارت که در سایت خود اعلام نموده است.
  8. پذیرنده به هیچ عنوان مجاز به دریافت مبلغ اضافی به عنوان هزینه کارمزد پرداخت اینترنتی از دارنده تیکارت نیست و کلیه کارمزدها طبق قرارداد فی ما بین محاسبه می‌شود.
  9. پذیرنده متعهد می‌گردد از فروش کالا یا خدماتی که مخالف مصوبات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا سایر قوانین موجود در کشور است، خودداری نمايد.
  10. چنانچه دستورالعمل مصوبی از سوی وزارت بازرگانی در ارتباط با کالا یا خدمات ارائه شده توسط پذیرنده وجود داشته باشد، پذیرنده موظف است کالاها یا خدمات عرضه شده را منطبق با دستورالعمل ستاد قیمت‌گذاری کالاها در وزارت بازرگانی قیمت‌گذاری نمايد.
  11. پذیرنده موظف است در صورت دارا بودن وب سایت، لوگو و لینک شرکت را در صفحه اصلی سایت خود درج نمايد.
  12. پذیرنده متعهد می‌گردد اطلاعاتی را که شرکت برای بررسی فنی وب سایت پذیرنده احتیاج دارد در اختیار نماینده شرکت قرارداده و توصیه‌ها و مواردی که بازرس شرکت متذکر می‌شود را در اسرع وقت به کار ببندد.
  13. پذیرنده متعهد می‌گردد کلیه تیکارت‌های صادره توسط تیکارت را بدون اعمال تبعیض و تفاوت بپذیرد.
  14. پذیرنده متعهد می‌گردد شماره پشتیبانی و شماره امداد مشتریان را در سایت خود درج نمايد
  15. پذیرنده متعهد می‌گردد، IP و دامنه مورد استفاده خود را مشخص نموده و تغییرات آن را به شرکت اعلام نمايد.
  16. پذیرنده متعهد میگردد قبل از منقضی شدن تاریخ نماد اعتماد، در جهت تمدید آن اقدامات لازم را مبذول نمايد.
  17. پذیرنده متعهد میگردد تا از نام و لوگوی شرکت تیکارت را در لینک پرداخت درگاه استفاده کند و به هیچ عنوان از لوگوی بانک یا نام بانک استفاده ننمايد.